onsdag 2 augusti 2023

Be careful what you wish for

Jag tror jag har nämnt det här förut, att mitt högsta mål när det är semester är att vara dagvill. Jag vill absolut inte ha koll på vilken veckodag det är och vad klockan är, för det stressar mig. Idag straffade det sig. Vi hade siktat in oss på att göra en utflykt och besöka ett fikaställe jag läst om på nätet. Det låg en bit bort, dvs mer än en timme hemifrån. Men är det semester så är det. Då har man tid. Tar man sig tid. 

När vi väl kom fram möttes vi av den här synen:




Stängt?!


Men åhhh!!! Plockade fram telefonen och letade upp skärmklippet jag gjort när jag sparade tipset. 




Dagvill eller dagvill? Eller slarvig på att läsa..? 
Jag kollade på morgonen och reagerade inte på att det var onsdag... Eller så läste jag inte det... 


Nåja. Vi hittade ett annat ställe och får väl åka hit en annan gång. När det inte är onsdag. 



Inga kommentarer: