onsdag 13 juli 2022

Non, je ne regrette rien?

 

Non, je ne regrett rien, sjöng Edith Piaf. Jag ångrar ingenting. Jag brukar säga att jag sällan ångrar nåt, för där och då fattade man ett beslut och då får man liksom stå för det. Men det finns faktiskt saker jag ångrar... 


Här är några av dem. 


1.

Att vi gjorde oss av med vår gamla vinylspelare, när man gick över till CD-skivor. CD-skivorna har man också lämnat bakom sig (har nog dem kvar, om jag tänker efter, men spelar aldrig), men de saknar man inte. Fast det kanske är mest dottern som är lite upprörd över att vi inte har kvar vår vinylspelare, för just nu är det lite trendigt att lyssna på raspiga LP-skivor. 


2.

En annan sak jag ångrar är att vi gjorde oss av med vårt Nintendo Wii-Fit spel. Vågen som Loppan står på där på bilden (tryck på röda texten för att läsa mer) funkar liksom inte... 


3.

Nåt annat jag ångrar är att jag inte sparat de kläder jag sydde när jag sydde som mest i 20-årsåldern. Jag har inte ens bild på dem. Men i mitt huvud minns jag alla plagg (jag sydde massor, så det är lite imponerande att jag kommer ihåg dem alla). Det jag i och för sig är glad över att jag sparat är alla symönster. Jag har en låda full med symönster ifall jag skulle få för mig att sy klädmodeller som var moderna vid slutet av åttiotalet/början av nittiotalet. 


4.

Slutligen ångrar jag så klart alla de fynd man kunde gjort, men när man stod och tvekade och gick ifrån utan att slå till... Kan fortfarande inte släppa ett par rosa pralinskor jag provade på en marknad nånstans i Italien för några år sen... 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Wii fit! Det var ju så kul! Hela familjen älskade det. Jag hittade följande i min blogg från juni 2008. "Raringen har köpt ett nytt spel. Mycket trevligt spel, det började med att göra mig tre år yngre! Alla yogaövningar och muskelträning är jättekul och Step Up Plus." :-)