onsdag 6 juli 2022

Halvvägs genom sommaren?

 




Äsch, vi räknar inte! 


Jag
Avskyr
Att
Räkna
Dagar
Sommaren


Vi är mitt uppe i sommaren, det räcker så. Jag njuter varje dag och som vanligt varje sommardag förstår jag inte hur man (läs: jag) överhuvudtaget överlever vinterhalvåret. Mörkret, kylan, de korta dagarna, att inte vara utomhus och inte vara i trädgården. Ofattbart. 


Igår gjorde vi världens rensning i trädgården. Murgrönan som syns på bilden ovan, täcker ett plank runt hela vår trädgård. Och jisses vad den växer! Men nu är den inklippt och jag håller tummarna att det räcker med en klippning i sommar. Naturen är ju sån, ju mer man tar bort, desto mer kommer tillbaka. 

Men känslan när det väl är gjort är faktiskt värt det. Som när man varit på gymmet, som jag faktiskt varit varannan dag hela sommaren hittills. Hurra för mig! Och för maken som är min PT. 

Växten som slingrar runt ansiktet? Eucalyptus. Växer också så det knakar.



Inga kommentarer: