måndag 29 mars 2021

Minnen av märklig multitasking

 





För många år sen sydde jag nästan alla mina kläder. Det var före både barn och make, då man hade tid och ro att ägna sig åt såna tidskrävande aktiviteter. Jag brukade handla tyg och mönster på väg hem från jobb på fredagen och så hyrde jag tre videofilmer (det var alltså på den tiden man hyrde videofilmer i butik och kunde hyra tre filmer över hela helgen...) satte igång första filmen på fredagskvällen samtidigt som jag satt på golvet och klippte ut tyg och förberedde att börja sy dagen efter. Sen fortsatte jag på lördag förmiddagen. Satte igång videofilm nr 2, multitaskade och tittade på film samtidigt som jag sydde. På söndagen såg jag sista filmen och sydde klart. På måndagen hade jag ny outfit. Homemade. 



Det var tider det. 



I helgen rensade jag ut ett skåp och hittade min stash av tyger. Herre jisses vad sugen jag blev på att sy igen! Nu behöver jag ju inte bege mig iväg till nån videobutik! Så mycket smidigare. Bara att streama lämplig film och sätta igång. 



Men vad märkligt, nu när jag tänker på det i efterhand. Varför skulle jag titta på film samtidigt som jag sydde?? 



Vi får väl se vad som händer under påsken. Om maken fixar det HÄR själv och jag kan ägna mig åt att titta på film slash sy. 





Inga kommentarer: