söndag 14 mars 2021

Förra söndagen

 



Gomorron söndag! 



Här kommer en drös med bilder från förra söndagen. När jag ambitiöst nog hade tanken att jag skulle föreviga dagen med att ta ett foto i timmen. Har fascinerat läst hos storbloggarna när de gjort inlägg med ett foto i timmen och tänkte att det måste jag ju testa! Haha, det gick så där, kan jag säga. 



Här kommer bilderna jag tog, fast ett foto i timmen blev det inte. Nån gång vid lunchtid gav jag upp. Eller rättare sagt då  stängde jag av väckarklockan som jag satt på ringning en gång i timmen. Jamen ni hör ju, hur galet var bara det?! Vem tror jag att jag är? Värsta proffsbloggaren som har ett fantastiskt spännande liv värt att fånga på bild en gång i timmen? Haha, knappast. Nån Elsa Billgren blir jag aldrig. 



Men visst, några bilder blev det. Och de bjuder jag på. Här kommer en helt vanlig söndag i mitt liv. En söndag i mars 2021. 







Till vardags brukar jag förbereda kaffekokaren redan kvällen före. Även om det inte tar några minuter att preppa kaffekokaren så är det så skönt att på morgonen bara trycka på knappen och sätta igång kaffet. Fast det hade jag visst inte gjort i lördags.







En söndag när man inte planerar att bege sig hemifrån och inte väntar besök. Då kan man behålla favoritpyjamasen på sig hela dagen.









Söndagsnöje. Inte varje söndag, men förra söndagen tog jag mig tid att sätta mig med ett korsord. Och jag var så klart tvungen att föreviga att jag lyckades med hela. Eftersom jag hade lite fokus på klockan så tog jag tid. Det tog typ en kvart att bli klar. Lite imponerad av mig själv.





Tvättmaskinen går varje dag. Vardag som helg. Så även förra söndagen. En stor fördel att jobba hemifrån att man kan köra tvättmaskinen på vardagar, mitt på dagen. Lustigt då kan man tycka att jag även behöver tvätta på söndagar... Hrm...





I söndags tog vi oss äntligen tid att börja montera två hurtsar till arbetsrummet. 








Precis min känsla! 









Söndagslunch. Eller heter det brunch om man serverar scones? Swosch säger det, så tar de slut. Familjens favorit. HÄR är receptet. 


Och har tappade jag ambitionen med en bild i timmen. Det hände liksom inte så mycket mer spännande värt att fånga på bild. 





För ingen är väl intresserad av att titta på en bild där jag spabehandlar mina vintertrötta fötter? 


:-) 



Inga kommentarer: