tisdag 11 december 2018

Ombytta roller - korta och långa önskelistor


Tror minsann att barnen börjar bli stora, årets önskelistor är inte lika långa som de brukar vara. Och i år är första året då alla reklamblad från leksaksaffärer går familjens yngsta helt obemärkt förbi. 



Jag själv har däremot en lååååång önskelista! Ombytta roller, barnens listor korta, mammans lång. Önska kan man ju alltid. Och jag tänker att ju mer saker man önskar sig, desto lättare blir det för en givare att välja nåt som passar plånboken att ge från. Dessutom kan man ju alltid spara önskelistan och ha lite framförhållning inför kommande födelsedagar och så. Här finns lite av varje, högt och lågt och brett. All röd text är klickbar.







Jag har sedan tidigare ett av Lisa Larsons Adventsbarn (tomten) och varje jul suktar jag efter att fylla på med resterande barn, men det blir liksom aldrig av. Jag unnar mig aldrig, tycker de är lite för dyra... I år sätter jag upp en på önskelistan;  stjärngossen



En turkos eller rosa pajform från Pernilla Wahlgrens porslinsserie Picadilly för Sagaform.



Thomas Szabos armband, så jag kan få användning för min samling charms från samma märke.



Sophie by Sophies fina armband där 10% av priset doneras till World Childhood Foundation.






Loppan hade en kompis på besök här hemma för ett tag sen och hon undrade om vi gillade elefanter. Haha, och då hade hon inte sett min önskelista! Allt det här kommer från en och samma butik. Jag skulle bli glad för vad som av följande:



Bordstabletter, pappersservetter, glasunderlägg, bricka - allt med Estrid Ericssons klassiska elefanter. Eller bordstabletterna med det svårtstavade och svåruttalade namnet Celotocaulis. Säg det högt ett par gånger. Garanterad tungvrickning. 



De här behöver jag verkligen inte och har inte heller plats till, men jag tycker de är fina. Och som sagt, önska sig kan man ju alltid. Alla önskningar behöver inte uppfyllas. 



Fat och ostronskål från Mateus. 



Oj, det var en lååång lista det. Men jag är inte klar än. Upplevelser kan man väl också få önska sig?






Fotvård? En trevlig utflykt? Brunch? Eller hotellfrukost? Aldrig fel! Fast det där med en brunch får jag nog bjuda maken på. Han fick ett presentkort på brunch med bubbel av mig förra året och det kan tänkas att jag råkat slarva bort kvittot som man behöver ha med för att aktivera presentkortet... Hrm... 



Nej, nu skäms jag snart över min väääldigt långa önskelista. Och naturligtvis över det bortslarvade kvittot. Naturligtvis blir jag mer än nöjd om vi får en lång fin jul, med avkoppling och glada barn och vuxna. Det önskar jag mig allra allra mest. Många timmar i soffan med nåt trevligt att titta på, nåt gott att äta och en och annan utflykt eller promenad i fint väder, soligt eller snöigt och att jag vinner i Monopol! Haha. Önskningar som står längst ner i det här inlägget men överst på min önskelista! 



Asch, jag slänger väl in nån bild till! Gott i juletid? Här är mina favoriter, förknippat med jul. 



Punchpokaler, Toffifee, Wienernougat, Ragusa, Sköldpaddor.. Mmm...



Oj, nu när jag precis skulle trycka på publisering av det här inlägget kom jag på att jag ju glömt att lägga in böcker! Hrm... det får nog bli ett separat inlägg om det. 




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Härligt! Hoppas att ni får en fin julhelg!