måndag 17 december 2018

Årets julkalendrar



Haha, hittade den här på instagram imorse, vilket leder mig osökt in på årets kalenderrecension. Ser ni svts julkalender i år? Nu har jag inte sett precis alla avsnitt, men det jag sett gillar jag. Och den lilla tjejen som stjäl hela föreställningen, Maja Söderström som spelar Vilja. Hur käck är inte hon!


Men tillbaka till ätbara kalendrar.


Oj vad det har exploderat med olika varianter i år. Ätbara OCH drickbara.







Den här är min favorit. Brukar inte ha en egen chokladkalender, men när jag hittade den här var jag bara tvungen att slå till. Lycka varje dag att få öppna en ny lucka med ett favoritchokladmärke. Olika sorter varje dag. Supersmarrigt.






Minns ni att jag skrev om den här tidigare i höstas? Delicatokalendern. Hade redan köpt kalendrar till hela familjen när jag väl sprang på den i butik, så det blev inte att köpa varsin. Nån måtta får det väl vara! 


Istället köpte jag en. Och nu har vi den som familjekalender. Var fjärde dag öppnar vi fyra luckor och drar lott i vilken ordning man får välja innehåll. 






Men har ni sett så söta små dammsugare! 






Det finns tre sorters delicatokakor i kalendern och varje lucka bjuder dessutom på ett rim.






Två klockrena kalendrar. Det får nog bli repris nästa år. 



Eller maken kanske vill ha en sån här nästa år:




En ölkalender!! Alltså hur käck! Och inte fel att den är så himla söt i layout och färger. Hade jag vetat om att den fanns innan december startade hade jag absolut köpt en sån till maken (jag är själv inte så förtjust i öl, åtminstone inte så jag skulle uppskattat en om dagen). Det var en kollega till maken som berättade häromdagen att han fått den i farsdagspresent. Jag skickade en hälsning via maken att det var ju synd att han inte berättade det tidigare för sina kollegor! Så kunde jag köpt en... Men nästa år ska jag vara på hugget! Gissar att det kommer finnas ännu fler käcka varianter på kalendrar då. 



Apropå käckt och drickbart och jul, så snubblade vi även över det här;










Fast där går gränsen... ingen whisky i min julgran!



Efter att ha läst det HÄR ser jag redan fram emot julkalendern nästa år. 



(ni vet vi det här laget att all röd text är klickbar, eller hur?)




Inga kommentarer: