tisdag 25 december 2018

När vi fick oväntat vinterlandskap och firade ett 25 årsjubileum




God Fortsättning! 


Idag är det juldagen och enligt traditionen i vår familj gör vi absolut ingenting. Förutom att ligga på soffan, sova middag om man känner för det, kolla film, spela spel och äta. Äter gör man när man är hungrig och det är bara att öppna kyl och skafferi och plocka vad man vill, när man vill. Av rester och gotter.


Underbart. Själv har jag tillbringat dagen oduschad, iklädd pyjamas, liggandes i soffan och växlat mellan att lösa korsord och kolla film. Och ätit en och annan chokladbit. Och skinkmacka på världens godaste bröd, som faktiskt varit det enda, nej, ett av två bakverk, som funkat trots knasig ugn. Jag tror maken har tillbringat stora delar av dagen med att googla spisar... Nåja, nog tjatat om det. Men jag vet vad jag ska göra första dagen vi har en fullt fungerade spis i huset igen. Den HÄR tårtan som jag hade planerat  baka till julafton, men som blev totalt misslyckad...



Men alltså, vilka juldagar vi precis haft! Den 23e december, som i Skåne kallas Lillejulafton, vaknade vi till det här:






Vilken underbar chock! Att otippat vakna dagen före julafton till ett vitt vinterlandskap!







Extra kul var det när vi vid frukosten läste det här i morgontidningen:






"Chansen för vit jul obefintlig". Yeah, right. 






Nåt som SMHI och morgontidningen fick dementera lite senare, för snön låg kvar hela dagen och flingorna fortsatte falla.





23 december 2018. 
När vi vaknade till oväntat snölandskap och när vi firade 25-årig förlovningsdag.



Inga kommentarer: