måndag 3 december 2018

Julinspirerad





Jisses, så var vi redan ett par dagar in i december! I slutet av förra veckan adventspyntade jag huset och sen firade maken och jag adventshelg i Prag. Och herrejisses säger jag bara. Nu är vi hemma igen och jag är sååå superpepp på att julpynta. Adventspynt är inte detsamma som julpynt. I min värld. Eller åtminstone i mitt hus. 


Advent betyder här att adventsljus, stjärnor och utebelysning åker upp. Och hyacinter så klart. Ungefär så. Inga tomtar, inget extra piff. Inget rött. Men NU, efter att jag varit och fått världens julöverdos i magiska Prag, nu är det dags att ta fram rubbet. Nästan. Gran får vänta lite till, men i övrigt! 


I eftermiddags hängde jag upp julgranskulor i klätterhortensian på entrésidan. Inte lika färggrant som i Prag, men dock. Julpiff. 


NU kör vi! Julen 2018!





(bildkälla: pinterest.com)




Inga kommentarer: