söndag 11 februari 2024

Semmeltider

Jag är ingen semmelfantast, men jag är fascinerad varje år över uppfinningsrikedomen på varianter. Nu kan man väl snart inte komma på fler varianter? Eller? 

Det verkar som att årets trend är att blanda hela, eller grovhackade, mandlar i mandelmassan. Hrm... inte testat, men jag som älskar mandelmassa och i och för sig gillar crunch i mat, kanske borde testa.. Fast på instagram hittade jag två andra spännande varianter att göra hemma. (Tryck på röd text för att komma till recepten).









French toast semmelrulle


Läste semmeltest i morgontidningen och konstaterade att den enda som frestade mig (med pistagefyllning, jag ÄLSKAR pistage) kostade 69 kronor. Sextionio kronor?! Jisses... Hur mycket jag än älskar pistage kan jag inte tänka mig att det kan vara värt det priset, för EN semla... Det får nog bli någon hembakad variant om det ska bli nån. 


Inga kommentarer: