lördag 3 februari 2024

Pizzatips!

Nu har jag hittat bästa sättet att göra pizzabullar! Jag har testat varianter av det HÄR receptet,  dvs som bullar, antingen formade som en gran i juletid eller som separata bullar när det inte är juletid. Jag har även testat att göra samma grundrecept och rullat degen som när man kanelbullar, och tillagat dem som snurror, precis som kanelbullar. Men den här gången skar jag rullen i lite bredare bitar och istället för att lägga dem med "öppna" sidan upp som en kanelbulle lät jag dem ligga som de små kanelgifflar man köper i påsar, ni vet. 



Färdig pizzadeg
Tomatsås (som ingår i pizzadegpaketet) eller ketchup
Skinka
Ost
Oregano
Ägg att pensla över innan de går in i ugnen 10 min på 200 grader varmluft





Supergott! 

Godast att äta halvljumma så man kan hålla dem i handen. Men kalla är de också väldigt goda. 


Dagens tips! Perfekt som lunch-, mellis- eller utflyktsmål. 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Smart! Vilket bra tips du kom med här.
Trevlig helg.