måndag 12 juni 2023

Om man får önska sig...

Nu närmar sig snart både midsommar och min födelsedag. Jisses... som vanligt är jag inte beredd. Hur fort har detta halvåret gått? Galet. Fast det tror jag att jag säger varje år, så är års. En annan sak jag gör varje år så här års är att jag gör ett inlägg om min önskelista. Den kommer här. 




Blocklampan har länge stått på min önskelista och den står kvar. Loppan har länge önskat sig ett Pandoraarmband och när jag tittade igenom hennes önskelista kunde jag inte låta bli att bli lite sugen även jag. Hon vill ha sitt armband fullt av berlocker, jag kan nöja med mig en. I taget. Men jisses så många fina det finns att välja mellan! Den lilla roboten var till exempel helt oemotståndlig! Mitt hem är min borg, så det lilla huset var också klockrent. Jag är svag för bokstäver så ett S på armbandet hade jag kunnat tänka mig. Eller ett guldfärgat Edblad-S att hänga i ett halsband. För att transportera alla smycken när man är på resande fot hade ett litet reseetui från Edblad varit behändigt. I symaskinsaffären i min grannstad säljer de små Prym strykjärn. Jag tänker att ett sånt hade varit behändigt när man syr. 


Inga kommentarer: