torsdag 15 juni 2023

Att gå med lugna steg mot semestern

Invigde ett par nya sandaler igår efter jobb när jag skulle ett ärende. Insåg att det inte riktigt går att gå så som jag brukar, när jag har sandaler på mig. I vanliga fall går jag alltid med relativt snabba bestämda steg. Har hört att man säger att det ser ut som att jag alltid har bråttom. Tänker inte själv på det. Förrän idag då, när jag hade sandaler på mig. Det gick inte att gå som jag brukar gå! Supermärkligt. Det blir liksom ett semesterlunk på gångstilen. Vare sig jag vill eller ej. Jättemärkligt. Undrar om det är mer än jag som funkar så? 



Först blev jag lite irriterad på det. Men så tänkte jag att det är ju perfekt! Om jag har sandalerna på mig varje dag nu fram till semestern så har jag kanske kommit ner i varv när det väl är dags för semester. 



Inga kommentarer: