fredag 2 juni 2023

Fem en fredag - Accessoarer



Fredag! Fredag! Fredag! Vi kör väl en fredagslista. Dagens tema accessoarer.






1. Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg?

Pyjamas! Pyjamas och raggsockor. 

2. Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen?

Keps. Eller solhatt.

3. Vad bär du med dig varje dag?

Mobilen! :-) 

4. Har du klocka på vänster eller höger arm?

Vänster. Fast den är mer som ett smycke än som tidsvisare. Jag kollar tid på mobilen. Men jag MÅSTE ha klockan på mig, känner mig "naken" utan. 

5. Vilken typ av accessoar bär du oftast?

Klocka, förlovningsring och vigselring på vänster hand. Alltid en stor maffig ring på höger hand. Älskar maffiga ringar. Ibland armband. Diskreta såna, inga maffiga armband. Har förvånat mig själv att jag på senaste tiden börjat använda halsband och örhängen igen. Det var många många år sen sist. När jag hade kort hår tyckte jag att det blev för mycket med örhängen. Kände mig "utklädd". Men nu när håret blivit lite längre känns det ok igen. Fast de ska vara små. Känner mig inte bekväm i hängande örhängen. 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Det låter som en perfekt helg! Pyjamas, raggsockor och så en stund med solhatten :-) Nästan så jag har det idag faktiskt.