onsdag 19 januari 2022

Tacotips!




Tacos. 

Inte min favoritmat, men resten av familjen är väldigt förtjusta. Så ibland lagar jag det. Jag brukar oftast själv äta det som sallad, dvs lägga alla ingredienserna på en tallrik och äta med bestick som en sallad, istället för i tortillabröd eller tacoskal. Och jag måste ha massor av färsk koriander! 

I fredags lagade jag tacos. Och glömde köpa hem färsk koriander... 



Men jag testade att göra fish tacos på ett paket friterad fisk som jag hade i frysen och himmel så gott! Mitt osponsrade tips som ni måste testa! Supergott som fish tacos med nedanstående mango- och avokadosalsa till. 



250 g mango
2 avokados
0,5 dl persilja, finhackad
1 liten rödlök
1 röd chilifrukt
1 msk olivolja
1 limefrukt


Gör så här:

Finhacka mango och avokado, lägg i en skål. Kärna ur och finhacka chilin och häll ner. Finhacka rödlöken och blanda ner med saften från limen och olivoljan. Rör ner persilja, salt och peppar.


Receptet kommer härifrån.


Nu måste jag köpa ny fisk och servera den som fish and chips med pommes. Längtar redan. 



Inga kommentarer: