lördag 8 januari 2022

Serietips!

 


Fick frågan häromdagen om jag kunde tipsa om några filmer. Eller serier. Då slog det mig att jisses så mycket film vi sett den här julen! Men den här årstiden är ju som gjord för att ligga på soffan och kolla film, eller hur? Här kommer en drös tips. 




Farliga familjeband


Brittisk thriller i fyra delar som du hittar på svt play. Serien handlar om Vivien, en nybliven änka som träffat en ny karl. Viviens tre vuxna barn anar oråd. Det gör även den nyfikna grannfrun. Spännande miniserie full av intriger då det visar sig att alla har skelett i sina garderober. 





Grace: Ett snyggt lik


En brittisk film, för ovanlighetens skull. Men också thriller. Inte alls ovanligt att jag tittar det på såna. Finns även den på svt play. Ett lik hittas med spår av sadomasochism. Polisen i Brighton får två fall att lösa, och kriminalintendent Roy Grace utreder båda fallen och frågan om det finns ett samband mellan dem. 





Stay close


Då byter vi kanal, eller går över till streamingtjänsten Netflix och hittar den här brittiska thrillerserien som just nu ligger överst på tittarlistan på Netflix. En brittisk pusseldeckare i åtta avsnitt. Fyra karaktärer döljer mörka hemligheter ur det förflutna. Som extra bonus gör Eddie Izzard en roll. 





The bite


Alltså den här serien vet jag inte om jag ska tipsa om. Så. Sjuk. En skräckkomedi om två New York-grannar som måste kämpa för sin överlevnad när de inser att de befinner sig mitt uppe i en pågående zombieapokalyps. Japp, du läste rätt! Zombieapokalyps! Not my cup of tea egentligen, men den var så sjuk att jag inte kunde låta bli att titta. Se den, för all del! Du får några goda skratt. Mitt i pandemieländet. Serien hittar du på Tv4 play


Erkänner att jag såg fler serier än så här, men de spar jag på och gör ett eget inlägg av. Ni har att göra om ni vill se ikapp mig. 



Inga kommentarer: