tisdag 18 januari 2022

Hooked på slottsdrömmar

 




Jag älskar inredningsprogram på tv och slukar oftast det som erbjuds. Nu har jag hittat en ny favorit. Sent på bollen, gissar att det var nåt år sen som serien gick, men nu har jag fastnat. Jag hoppade direkt in i säsong två. 


Drömmen om slottet som du hittar HÄR


Realityserien handlar om Stefan och Agnes Lätt och deras dröm om att bo i ett slott med sina barn. Efter många år i Miami flyttar hela familjen till Sverige för att förverkliga sin dröm. De köper det eldhärjade och nedgångna Hägerstads slott i Åtvidaberg och planerar att under ett år renovera slottet och flytta in i det. 

Säsong ett skippade jag som sagt och jag kastade mig i den andra säsongen där de har storslagna planer om marmorväggar, badrum med Moulin Rouge-stil, slottsträdgård med fontän och egen sandstrand a la Miami.

Helt galet. Jag inspireras inte av stilen, men jag är helt fascinerad av vad de gör och hur de gör det. 



Inga kommentarer: