torsdag 28 december 2017

Språknördigt








Till min stora glädje vann maken det här spelet i ett av julens julklappsspel. Nu ligger det på köksbordet, så vi är redo att köra några kort när andan faller på. Språknörd som jag är. 








Och just som vi härom morgonen satt vid frukostbordeet och tävlade i språknördighet, kunde jag så klart inte låta bli att reagera på ordvalet i morgontidningen. Statsdel istället för stadsdel... Hehe... 



Nåja, vem är jag att påpeka stavning när det slinker igenom ett och annat galet här ibland...








Apropå det, har ni kollat in nyordslistan för 2017? HÄR (<--klicka) hittar du den. HÄR (<--klicka) kan du läsa om bakgrunden till listan. Mina favoriter? Sekundärkränkt, serieotrohet och killgissa. Fast jag känner mig nästan lite sekundärkränkt över ordet killgissa... Hehe. 




Inga kommentarer: