tisdag 5 december 2017

Lite mer julmarknad







Vi tar väl och tittar på de sista bilderna från julmarknadsbesöket i helgen.








 Ibland lönar det sig att ha is i magen och inte handla i första bästa marknadsståndet när man är på marknad. Var väldigt nära att lägga en halv förmögenhet på en julkrans i första marknadsståndet vi såg när vi kom in. Men jag lugnade mig. För jag tyckte att det var alldeles för dyrt. En stund senare sprang vi på ytterligare ett stånd med kransar. Till halva priset av de första jag såg! Om jag slog till? Jamenvisst. Fast det blev inte en av de som syns på bild här. Jag gillar kransar med lite mindre pynt än så här...








Naturligtvis är det svårt att gå på marknad utan att bli sugen. De där lussebullarna vi åt när vi kom in på marknaden räckte liksom inte. Dessutom behövde vi lite värme.








Men så klart var det helt fullsatt.








Det fick bli Lundaknake och varm choklad istället.








Apropå choklad... 








Såå frestande, men vi nöjde oss med att titta.








Hade jag köpt de här fina presentförpackade chokladaskarna hade jag nog inte nänts öppna dem...








Precis när vi kände oss färdiga med julmarknadsbesöket hamnade vi mitt i ett skönsjungade luciatåg! Perfekt avslutning på ett mysigt julmarknadsbesök.










NU är det jul!




Inga kommentarer: