söndag 17 december 2017

Godaste saffransbaket








Idag har jag bakat och ätit de godaste saffransbullar jag nånsin ätit. 





Önskar att gifflarna på bilderna ovan är de jag bakade, men det är de inte. De har jag lånat från jennysmatblogg.nu. 



Mina blev suuuuupergoda, men inte superfina. Men de kommer definitivt bli de lussebullar jag kommer baka varje jul framöver från och med nu. Luftiga, saftiga och fyllda med smarrig vit choklad. Himmelskt!



Receptet hittar du HÄR (<---klicka). Där hittar du även bilderna på gifflarna som jag bakade. 



Jag hade sällskap i bakningen och hon valde att göra mer traditionella lussekatter av sin del av degsatsen. 










Eftersom vi alla pillar ut och kastar russinen i lussekatter så skippade vi dem. 







Jag passade även på att göra några helt vanliga släta lussebullar av delar av degen. Tänkte att de skulle bli perfekta till små minisaffranssemlor, men degen jäste upp rejält så de blev väldigt mycket större än jag planerat.








Men de går nog att äta de med! Nu har jag frysen full av lussebullasvarianter. 




Inga kommentarer: