måndag 25 december 2017

Julafton 2017






Juldagen måste vara årets absolut skönaste dag. All julstress är över och inga förpliktelser. Sovmorgon och hemmadag.Visserligen lite förberedelse inför annandagen då vi traditionsenligt firar vår andra julafton. Japp, vi firar två julaftnar per år. En på julafton och en som sagt på annandagen. Och dagen däremellan är som sagt en fullständig hemmadag. A pyjamas all day kind of day.








Men låt oss titta på vår julafton. Full av klappar, god mat och spänning. Och förresten, visst låg det en pyjamas i ett av mina paket.











Som sagt god mat, mycket presenter och en del spänning. 








Inte bara spänningen med förväntansfulla barn inför julklappsutdelningen utan även spänningen i julklappsspelet. Alltså, julklappsspelet. Spelar ni? Vi gör. Både på julafton och annandagen. Och ung som gammal blir lika tävlingsinriktade. Julklapparna far över bordet och vissa paket blir mer populära än andra. 



Nyfikna på vad de innehöll? Hemstickade strumpor låg det i ett av paketen och jag blev sååå glad att jag lyckades vinna det för jag älskar raggsockor. Det kan tänkas att det var jag som låg bakom paketet som innehöll en nutellaburk och en stor sked... Eller det paket som innehöll sex påsar minicroissanter... Och det där stora paketet på bilden ovan, med text att innehållet var ömtåligt. Vad tror ni det innehöll? Fem burkar pepparkakor! 



Nu laddar vi om och ser fram emot ytterligare en dag med julklappar, god mat och spänning. Och nytt julklappsspel. Och jag lovar att byta om från pyjamas...




Inga kommentarer: