söndag 30 juli 2017

Smarriga smörgåsar







Det blev varken målningsarbete eller bakning idag, men emellan skurarna hann jag få upp allt ogräs. Blä, vilket jobb. Men jag multitaskade och samtidigt som jag ryckte upp ogräs hann jag lyssna på två poddade sommarprogram. Och medan det regnade passade jag på att laga världens smarrigaste brunch efter ett recept jag hittade på pinterest.com igår kväll.









Bre chilisås (eller om du inte är lika otålig som jag, gör egen tomatsås) på två smörgåsskivor. Strö över basilikablad och toppa med skivad mozzarella.








Grilla i ugn, enligt originalreceptet, eller gör som jag, som sagt var otålig (läs: hungrig) och grilla i ett smörgåsjärn.








Precis så gott som det ser ut att vara!



(Originalreceptet hittar du HÄR (<--klicka).




Inga kommentarer: