onsdag 12 juli 2017

Pizzafrossa deluxe






Åt vi mycket pizza i Italien, undrar ni kanske? Hrm... jo, det blev en del. Men vi (läs: jag) hade nog skyhöga förväntningar, för jag blev liite, lite besviken. De smakade ungefär som här hemma. Minus vitkålssalladen då, eftersom det är ett svenskt påfund. Ingen vitkålssallad till pizzan i Italien! :-)



Men sista kvällen i Italien, innan vi körde vidare hem, via Österrike, Tyskland och Danmark hade vi en pizzaupplevelse utöver det vanliga. 



Loppan beställde en av sina två italienska favoriträtter; Spagetti Pomodoro. Spagetti med tomatsås. Den andra favoriten, undrar ni? Risotti Pomodoro! Hon föredrog vegetariskt, tydligen. 



Vi andra beställde varsin pizza. Och de levererades till bordet allt eftersom de blev färdiga. Jag skrattade när min kom in som första pizza. Vet inte om det framgår riktigt på bilden, men den var stor. Så stor att det den såg ut som en familjepizza! 








Syns det? 
Den. Var. Stor. 
Tro mig.









Så kom nästa pizza in. Även den i familjepizzastorlek.




Men. Det var ingenting mot vad som komma skulle. Maken, som blivit lite bundis med hotelldirektören och som kvällen till ära skulle laga pizzorna själv (hotelldirektören alltså, inte maken!)  beställde in en Chef´s Special. Kockens överraskningspizza. 








Om de andra var i familjepizzastorlek vet jag inte vad jag ska kalla denna. Extended family pizza? 








Alltså vilken pizza! 



Jag tror vi fyllt vår pizzakvot på ett bra tag framöver...




Inga kommentarer: