fredag 7 juli 2017

Parlo italiano?







Har jag haft nån användning för nybörjarkursen i italienska som jag kämpat med hela våren, kanske ni undrar? 



Eh... ja... lite. Un po´. Litegrann. Det märks ju så klart att man är väldigt nybörjare när man försöker, för man får nästan alltid engelska till svar. Fast jag kan stolt berätta att jag lyckats pruta både en och två och tre (uno. duo, tre) gånger på italienska. Sifforna sitter som en smäck! Och jag kan snappa upp ord lite här och var. Och jag försöker slänga iväg några fraser när det passar sig. Och jag kommer ihåg dem... 



Men jag är superpepp att fortsätta kursen till hösten och jag vill absolut åka till Italien fler gånger.








Bilderna i inlägget tog jag på en MacDonaldsrestaurang i Arezzo.
Ja, man kan ju inte bara äta pasta och pizza. ;-) 




Inga kommentarer: