lördag 1 juli 2017

Buongiorno e prima colazione in Italia







Godmorgon! Buongiorno!


Även om sängarna här är stenhårda - verkligen stenhårda, som att ligga på ett stengolv - så sover vi gott. Och länge. Jag som alltid varit morgonpigg, kan sova till halv tio! Och då har jag ändå somnat tidigt på kvällen. På bilden har Loppan krupit upp i vår säng på morgonen och somnat om medan vi plockat fram frukost. Eller nej, jag tror inte hon somnat om, hon smyger nog med en padda där under täcket...













De tallrikarna! Skulle kunna smyga ner dem i min packning. Såååå fina! Och den matchande morgonrocken som hör till huset. 








En sån måste jag hitta och möta morgnarna hemma i! Vilken humörboost i den underbara färgen.









Soliga morgnar, ljuvligt att äta frukost på den fina altanen med grym utsikt. Vi bor uppe i bergen så utsikten är fantastisk. Men när det blåser så blåser det rejält, vilket det också gjort några dagar här. 








Om det inte regnar, vilket det också gjort rätt mycket här, kan man sitta här på trappan och njuta av sin frukost. Framför allt om man sovit längre än resten av familjen, så de hunnit duka av bordet... 








Och regnar de kan man ju äta frukost i sängen!



Förresten, apropå frukost. Är det med ålderns rätt jag för första gången i mitt liv packat ner ett paket svenskt knäckebröd i packningen...? Haha. Som motvikt till all pasta och pizza man klämmer i sig här. 






Inga kommentarer: