fredag 9 december 2016

I arla morgonstund


Inte ofta jag försover mig. Jag brukar istället vakna innan klockan ringer. Men igår var jag helt slut och somnade i soffan och glömde ställa väckarklockan.






Dock liiiite dålig tajming att försova sig just den morgon då dottern ska piffas inför Nobelfest på skolan och sonen inte bara behöver varm oboy och mackor och skridskor med sig till en skolutflykt utan också har planer på att ta sig tidigt till skolan för att göra ett läxarbete med en klasskamrat innan lektionerna startar. 



Jag är liksom familjens väckarklocka, så vaknar inte jag, vaknar ingen annan heller i familjen.







Tur att jag just denna dag inte hade ett tidigt tåg att passa, utan skulle jobba hemifrån...



Och ja, barnen hann i tid, piffade och packade. 



Puh...



(bilder från pinterest.com)



Inga kommentarer: