måndag 12 december 2016

Att gå från klarhet till klarhet. Eller kanske tvärtom.


Min bakhelg var väl inte helt lyckad, kan man säga. Först efterrätten som blev lite tokig och sen blev det inte heller helt rätt när Loppan och hennes kompis bakade pepparkakor...






Köksbordet fylldes med deg och pepparkaksformar och ivriga barnhänder.







Och så långt gick det väl jättebra.






Loppan var rejält produktiv. Hon fyllde plåt efter plåt med pepparkakor. Och jag hade fullt upp med att passa ugnen. 






Bästisen körde på en mer fri stil och skapade inte lika många, men väldigt fina kreativa kakor. 





När kakorna var gräddade fanns det ingen hejd på kreativiteten för nån av oss.



Men.






Jag kanske borde läst på förpackningarna vad det var de fick att dekorera med... Kristyr funkar kalas, men glasyr lite mindre bra. Det sistnämnda torkar nämligen inte...


Suck. Vi har nu en drös kanonfint dekorerade pepparkakor, som är lite klistriga. Och jag funderar allvarligt på om jag ska byta glasögon eller tagga ner julstressen... 






Men två som tog det hela med ro var de två sockerbagarna. Som såg till att hålla julstämningen upp med lite julsång under själva bakandet och som firade avslutad bakning med lite dans framför TVn. 



Deras fina sång kan du lyssna på HÄR och HÄR.



Inga kommentarer: