tisdag 20 december 2016

Det är på barnen man ser att åren går


Hörde en Magnus Ugglalåt på radion häromdagen och blev alldeles varm i hjärtat. 
Lyssna på denna och lyssna speciellt på texten.






Så här i juletid blir man extra påmind om hur åren går. Så mycket som händer på ett år, om man tänker tillbaka på föregående jul. Blev extra speciellt i söndags när vi firade jul med kusinerna. Som nu är vuxna. Äldsta kusinen har blivit sambo och när de sitter mittemot vid middagsbordet känns det som det var igår när maken och jag firade första julen tillsammans... 



Bara för att texten är så fin kommer den även här:


💗💗💗


Tänker ofta på hur åren gått, jag blev gammal ett till tre
Det är först nu som jag har förstått, ångrat att inte tog tillvara det
Medans du tycks som har allting kvar. Inte fattat vilken grej
Du är lyckligt lottad du som har, allting framför dig.
Ta plats min vän, världen är din
Nu finns det inga men, sätt den i spinn.
Snurra den du
Hög våga vind, det är det i nu
Världen är din

Du kan animera filmer som, sätta kvar en liten tusch
Eller också göra helt tvärtom, börja på en etablera dramakus
Kan din nya show på youtube va, morgondagens komedi
Eller ska du lämna allt och dra du som är ung och fri
Ta plats min vän, världen är din
Nu finns det inga men, sätt den i spinn
Snurra den du
Hög våga vind, det är det i nu
Det är bara nu
Världen är din

Innan du vet ordet av, har dagarna försvunnit bort
Du frågar då precis som jag
Hur kunde livet va så kort
Ta plats min vän, världen är din
Nu finns det inga men, sätt den i spinn
Snurra den du
Hög våga vind, det är det i nu
Det är bara nu
Världen är din
Det är det i nu, det är bara nu
Världen... är... din


💗💗💗


Inga kommentarer: