torsdag 7 mars 2024

Kalasdag i Köpenhamn

I söndags var det födelsedag i familjen. Vi firade med en liten utlandsresa. Låter mer fancy än det är, men 50 minuters tågresa så är vi i Danmark och då kan man väl räkna det som en utlandsresa? Hehe. Nåja. 

Att vara där en söndag gav faktiskt verkligen lite semesterkänsla. Som en extra bonus. Allt var öppet som vilken vardag som helst, men det var ju helg. Och söndag. Inte lika mycket folk som en vardag, men ändå vardagskänsla. Semesterkänsla. Bonuskänsla. 





Häng med! 
Som sagt, vi åkte tåg dit.






Började med frukostbuffé på ett för oss nytt ställe.






Lagom mycket folk när vi kom dit, men stället fylldes snabbt med danskar (och andra besökande svenskar) som ville äta söndagsbrunch.








På vägen till toaletten i källaren hittade jag det. Käckt. Men lite tidigt på dagen för vin.






Kolla ingången till toaletten! Undrar om det varit bank i lokalerna.







Som sagt, söndag och butikerna var öppna som en vardag.






Lite ovanligt att ta en vätskepaus på uteservering första helgen i mars. Riktigt nice, trots att det småregnade på markiserna.






Ni som följer mig här vet att jag alltid har en kortlek i handväskan. Så även denna söndagen. Super nice.



Köpenhamn är alltid supernice.

Snart åker jag dit igen. 


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Vad mysigt med en resa på födelsedagen!

Matilda sa...

Åh vad jag saknar närheten till Köpenhamn! Det finns så mycket att upptäcka där. Och det var så praktiskt att bara kunna ta tåget dit över dagen.
Låter som att ni hade en finfin dag :)