fredag 22 mars 2024

Fem på en fredag

 




Fredagslista. Veckans tema Fem. 


Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag?
Trött

Vilka fem ord beskriver planerna för din helg?
Fira, plantera, röja, träna, röja.

Nämn fem adjektiv för att beskriva din vecka.
Frustrerande (jobbmässigt), seg (jobbmässigt), fullbokad (kvällstid), social (träffat fd kollegor), hoppfull (vädermässigt). 

Vilka fem saker ser du i din närhet?
Fem kuddar (sitter i TV-soffan).

Vilket av dina fem sinnen är starkast?
Jag har glasögon och maken säger jag hör dåligt så jag får väl svara luktsinnet. På delad plats med smaksinnet. 


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Luktsinnet är bra, på gott och ont :-)
Ha en fin helg!

Klimakteriehäxan sa...

Noterar glatt att du har fem kuddar i soffan. Visst är kuddar ett superbt medel för att variera hemmet! Jag kallar mig kuddoman!