tisdag 19 september 2023

Världen ÄR verkligen liten

Igår var jag på föräldramöte på Loppans skola. Hon har börjat gymnasiet och glatt berättat om alla nya kompisar. Frågade henne häromdagen vad de nya kompisarna heter i efternamn. Vet egentligen inte varför jag frågade, men det gjorde jag och hon berättade. En av tjejerna har ett ovanligt efternamn. 

Men tillbaka till föräldramötet. På väg in i klassrummet tillsammans med alla de andra föräldrarna var det ett ansikte jag reagerade på. En snabb tanke slog mig att hon kändes bekant. Ja visst, ja, hon jobbar ju på mitt nya jobb! Vi tar "träffats" på teamsmöte ett flertal gånger. Slog mig ner i klassrummet och lyssnade på mentorerna. Efter ca tio minuter slog det mig. Mamman som jag jobbar med har ju också ett ovanligt efternamn. Samma som Loppans kompis! 

Alltså, vad är sannolikheten? Vi jobbar tillsammans och våra döttrar har funnit varandra. 

Världen ÄR sannerligen liten. Väldigt liten.



Inga kommentarer: