lördag 23 september 2023

Ett av de godaste kantarellrecepten jag testat

 Kantareller. Godare än gott. Godare än gott var även det recept jag testade idag. 




2-3 portioner


8 st små tortillabröd
200 g kantareller
1 st schalottenlök
1-2 pressade vitlöksklyftor
färskost
finriven parmesan
1-2 dl riven mozzarella
150 g fetaost
2 msk finhackad persilja
salt, peppar
smör till stekning


Gör så här:


1.

Rensa kantarellerna. Finhacka schalottenlöken. Lägg svampen i en torr stekpanna och stek tills vätskan är borta. Tillsätt sen 3 msk smör, schalottenlök, vitlök, salt och peppar.


2.

Bre färskost över varje tortilla och smula över fetaost. Tillsätt riven mozzarella, svampen och finhackad persilja.


3.

Stek på låg värme tills osten smälter och brödet får en gyllene yta. Vik ihop. 


ÄT och NJUT!


(Receptet hittade jag HÄR)


Ser nu att jag nog var lite otålig (hungrig? sugen?) när jag tog fotot innan jag serverade, för jag glömde visst pudra över parmesan och persilja... Men det var suuuupergott ändå. 



2 kommentarer:

Matilda sa...

Tack för recept! Det lät som något enkelt och mycket gott :)

smile sa...

@Matilda - ja verkligen. Man kan göra det ännu enklare och nöja sig med en av ostsorterna. Både fetaost och mozzarella gott, men säkert precis lika gott med bara det ena.