onsdag 27 september 2023

Stucken

Inte en sommar (sensommar) utan getingstick, eller? I förrgår var det dags. Kände att det var nåt i håret och drog instinktivt handen över håret. Hann liksom inte tänka. Jo, jag tänkte halvvägs mot håret att "åh nej, tänk om det var en fågel som bajsade och nu drar jag handen över det och jag hinner inte ångra mig". Ni, vet, en sån där tanke halvvägs igenom en handling som tar två sekunder. Ett under att man hinner tänka? Nåja, jag tänkte, men fortsatte dra handen och AJ, det stack till. Attans, en geting! Mitt emellan lillfingret och ringfingret på vänster hand. Man hade kunnat hoppas att mina ringar skulle tagit emot, men icke. 


Ajajaj, ontet satt kvar i över fyra timmar. Kanske jag kände efter lite extra mycket, eftersom jag bara någon dag tidigare hade pratat getingstick med en kollega som aldrig blivit stucken och som undrade hur det kändes. Nu kände jag efter (onödigt mycket kanske) för att kunna berätta. Knas.

Jag somnade bort värken och väcktes av en grymt kliande hand istället. Nu kliar det nåt vansinnigt. Fortfarande! 


Googlade och läste att det kan sitta kvar i 24 timmar. Men även upp till en vecka! 

Vad tar vi för lärdom av detta? Inte känna efter och inte googla..?


Inga kommentarer: