söndag 10 september 2023

Beachväder, tomtar och ett barndomsminne

Vilken helg! Igår var det 27 grader och jag var på stranden. Ljuvligt, som jag njöt. Overkligt och ljuvligt. 








Nåt annat om var overkligt i helgen var att jag var i en butik i fredags där det var full jul. Stor avdelning full av julpynt, tomtar och pyssel. 8 september?! Alltså, oavsett om det varit 27 grader eller ej, så är det i min värld fortfarande sommar. September är sensommarmånad på mina breddgrader. 




Förresten är det 27 grader varmt måste man äta glass. Har länge tänkt testa den här, men inte kommit mig för det förrän nu. Jag älskade nötcreme som liten. Ni vet, såna där små rektangulära plastförpackningar med nötkrämskladd. Jag hade rätt höga förväntningar på glassen. Den var god. Men jag tyckte nog inte att den smakade nötkräm... Inte som jag mindes det. 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja! Vilket underbart väder i helgen.