fredag 5 augusti 2022

Stilfullt vandrarhem och småländska delikatesser


I helgen var vi resande fot igen. Denna gången endast en natt på bortaplan. Vi hade slumpvis valt ett vandrarhem på vägen, och det visade sig vara en riktig pärla. Så fint och fräscht. Och inte minst så genomtänkt. Det fanns inte en enda detalj som säkert var noggrant utvald och ditplacerad. Har aldrig tidigare bott så fint på ett vandrarhem. 

Låt oss titta.  


 


Jag smattrade så klart loss med min mobilkamera, som vanligt.










Superfin frukostmatsal, eller hur? 








Så genomtänkt! 


Kändes absolut inte som de vandrarhem jag bott på förut och jag åker mer än gärna tillbaka dit igen. Men det var inte resans mål, så efter frukost packade vi ihop och åkte vidare. 






Ledtråd! 

Eller den kanske är för svår. Då kommer här en ny ledtråd:







Gränna! 






Fast även om polkagrisen är Grännas starkaste varumärke, så är det nåt annat som jag inte kan låta bli att köpa när jag är i Gränna. 






Delikatesser från Gränna Knäcke!






Mmm... mums! Godare än polkagrisar. 






Är man i Gränna måste man spela minigolf. 






Och äta räkmacka eller räksallad och ostkaka på Grännaberget. 


HÄR hittar du fler tips från våra tidigare besök i Gränna. 


Vem som vann minigolfen? Don´t ask! 


Inga kommentarer: