söndag 7 augusti 2022

Småländska lammlappar

 

Jag berättade HÄR att jag köpte knäcke och biscottis i Gränna. Självklart blev det några polkagrisar också. Jag är själv inte förtjust i såna, men det finns andra i familjen som gärna äter. Inte den traditionella smaken, utan nån av alla åttahundrasextionioellerså andra smakerna.

Men jag fastnade för nåt annat som fick följa med hem. 





En påse skinnsspill för dryga hundringen! 







Nu ska jag bara googla fram hur jag ska bära mig åt för att sy ihop bitarna...



3 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

https://www.youtube.com/watch?v=B3tybumnvOw

smile sa...

Tack, Nilla! :-) Önskar jag haft en sån symaskin... Jag får försöka ge mig på att sy för hand. Har läst mig till att det finns speciella synålar för det. Det får bli ett vinterprojekt...

Nilla Tankebubblor sa...

Kanske denna: Kroknål med skärande spets (för skinn)
https://nevotexwebbshop.se/sv-se/produkter/verktyg-tillbehor/verktyg-naalar-maskiner/naalar/kroknaal-med-skarande-spets-foer-skinn