torsdag 11 november 2021

Osannolikt var ordet

 

Vet inte varför, men jag brukar välja bort att titta på svenska filmer och serier. Har gjort en del försök, men det slutar alltid med att jag tycker att de är... inte riktigt lika bra som t ex brittiska filmer och serier... Säkert oförtjänt, men jag erkänner. 

Därav var det ganska osannolikt att jag fastnade för en svensk serie i helgen. Fastnade så pass att jag strecksåg alla fem avsnitten... 

Vilken serie var det som fick mig att frångå mina vanor? 



Den osannolika mördaren på Netflix

som är en dramatisering av hur Stig Engström, den så kallade Skandiamannen, som påstod sig ha bevittnat mordet på Olof Palme, kan ha kommit undan med att ha skjutit ihjäl Sveriges statsminister den 28 februari 1986.

Robert Gustafsson är strålande i rollen som den kufiske grafikern som gått till historien som en osannolik mördare.

Länk till trailer hittar du HÄR.


P.S. Det enda jag inte gillar är titeln. Borde den inte mer språkligt korrekt heta Den osannolike mördaren..? #språkpolis



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Jag har också sett den och den var värd att se! Mycket intressant.
Trevlig helg!