tisdag 23 november 2021

Granplaneringen fortsätter

 Jag har visst snurrat in mig på julgransplanering. Jag skrev ju HÄR att jag surfade inspiration redan i oktober och i helgen satt jag och lekte lite med en bild på förra årets julgran. 

Nåt sånt här kan jag tänka mig att årets gran ska se ut:






Istället för röda kulor låta granens färger gå mer i grått, vitt, silver och svart. 

Hrm... Fortsättning följer.  


HÄR ser du hur granarna sett ut tidigare år. 


Förresten så stod jag i en trädgårdsbutik häromdagen och fingrade på en sån HÄR. Stod galet länge och fingrade på den. Eller nej, jag fingrade så klart inte på den! Jag tittade på den. Från alla vinklar och håll och jag försökte föreställa mig om den skulle passa så bra där jag föreställt mig den, nu när jag såg en sån i verkligheten. Om jag köpte nån? Nope... Det blev inget köp. Var inte helt övertygad om att det skulle vara värt pengarna. Och i ärlighetens namn så tyckte jag att de exemplar som fanns just där i den butiken var lite... skabbiga. Men de ser ju skabbiga ut! De SKA se lite skabbiga ut! Kanske du tänker. Ja, det har du i så fall rätt i. Men just så skabbiga var inte rätt sorts skabbighet för att det skulle bli ett köp. 

Men jag har inte gett upp tanken än. Kanske. 

Fortsättning följer. Som sagt.



Inga kommentarer: