onsdag 3 november 2021

Ljus i mörkret

 





Så glad att vi för något år sen fick upp belysning i trädgården. Jag har så svårt för vintermörkret och övergången till vintertid är supertung, tycker jag. 

Men trädgårdsbelysningen lyser upp! Och snart, snart kommer även julbelysningen upp och gör det ännu ljusare. Längtar.


Fast så här i halloweentid ser det nästan lite läskigt ut, med belysta grenar.






Jag planterade en buske i hörnet längst bort i trädgården tidigare i höstas. Den har röda ben, höll jag på att skriva, röda grenar, menar jag. Minns just nu inte vad den heter. Jag har satt belysning under den. Kvällstid när det är mörkt ser det ut som konstverk, med de röda bladlösa starkt rött lysande grenarna.






I halloweentid ser den nästan lite läskig ut. 







Apropå halloween och läskigt. Eller kanske inte läskigt, lite gulligt snarare. Spöket som fått hänga inne i växthuset under halloweenveckan.




Inga kommentarer: