torsdag 12 oktober 2017

Warszawakvällar, kvällsaktiviteter och nagelkvalitet







Fem dagar i Polen innebar fyra kvällar. Femte kvällen tillbringade jag på resande fot, eftersom jag inte landade hemma förrän halv tolv på fredagkvällen. 








Fyra kvällar. Tillbaka på hotellet vid sextiden. En av kvällarna hade vi gemensam middag - jag återkommer till den i ett eget inlägg. De andra tre kvällarna såg jag till att ha egentid. Jag tror att mina kollegor inte heller var jättepigga på att tillbringa kvällarna tillsammans, för det var bara en kväll jag smet undan middagssällskapserbjudande. Eller så förstod de att jag inte var sugen på sällskap... Nåja, inte mig emot. Absolut inte. Jag älskar att ge mig iväg själv när jag är iväg med jobb. Det blir liksom tillräckligt intensiva dagar att sitta tillsammans vid frukost, i taxin i kontoret, i heldagsmöte, vid lunchbordet och i taxin tillbaka till hotellet. 








Jag tror att jag redan berättat att hotellet låg mitt i ett shoppingdistrikt. Zara, Mango, C&A och några stora butiker till som jag glömt namnet på. Och så en outletbutik. På gångavstånd från hotellet! Japp, det blev lite shoppat där. Kan tänkas att jag klämde ner en Michael Kors jacka i den halvtomma resväskan... Och att det även smet ner lite sminkgrejer. Guuuud så billigt. 









Och sista lediga kvällen, när jag var ute på vift i värsta ösregnet råkade jag passera en nagelsalong. Passera är verkligen rätt ord, för jag konstaterade liksom i ögonvrån att det var en nagelsalong men jag gick vidare. Två kvarter. Tills jag hejdade mig själv. Och googlade på vad det skulle kosta i svenska pengar. Alltså, vore det inte dumt om jag hoppade över att göra BÅDE manikyr OCH pedikyr för 300 svenska kronor? Eller hur! Alltså gick jag tillbaka. Och fick reda på att jag kunde komma tillbaka en timme senare. Och det gjorde jag. Såklart. Och kände mig lite syndig. Lyxigt syndig. Ja, för jag brukar inte unna mig sånt här i vanliga fall. Det blir liksom aldrig av. 



Men här gick jag all-in. Och vilken lycka när det visade sig att stolen jag skulle sitta i när jag fick pedikyr var en massagestol! 30 minuter ryggmassage, fransk manikyr och pedikyr. 300 kronor. 








Jag besparar er bilder på när hon gav sig på mina fötter, som var i stort behov av omvård. Som hon kämpade. 



Men känner ni till uttrycket "man får vad man betalar för"? Tre dagar senare var lacket avskavt... 




Inga kommentarer: