söndag 22 oktober 2017

Söndag - Korsord, regn och ommöblering







Söndagmorgon. Med övernattningsgäst i form av en av Loppans kompisar och regn utanför fönstret.








Men med lite ljus på bordet och lite mixtrande med fotona ser det genast ljusare ut. 








Saknat mina korsordsfrukostar från i somras, och eftersom jag blev lite påmind om korsord igen när jag såg Så mycket bättre på TV igår (lite småtrist förstaavsnitt tycker jag. Enda höjdpunkten var tjejerna under fågelskådningssessouren. "Klä er diskret dovt" och en av tjejerna dyker upp helt dressad i rött. Haha, det tyckte jag var lite kul. I övrigt, not so much. Hoppas det tar sig). Nåja tillbaka till söndagen och frukosten, regnet och mitt korsord.








Här har jag ljusat upp bilden rejält för det blev liksom inte riktigt ljust, denna regniga oktobersöndag.









Kolla, ni ser ju. Mörkt och regnigt. Och därute står alla sommarmöblerna kvar. 








Vi har haft planer på att få undan dem flera helger på rad nu, men det har ju regnat hela tiden!








Det går ju inte att ställa in genomblötta trämöbler i ett förråd för vinterförvaring... 



Så de står kvar. Men det gör inte möblerna på Loppans rum. För eftersom vi inte kunde möblera om utomhus, passade vi på att göra det inomhus istället. Loppans rum behöver struktureras om. Och som hon längtat och tjatat. Nu har vi i alla fall börjat. Vi är långt ifrån klara och det krävs ett besök på stora möbelvaruhuset innan vi kan fortsätta. Men vi är på gång. Och hon är sååå nöjd. 



Jag med. När jag får undan röran i alla andra rum, som en ommöblering brukar innebära, innan allt landat på rätt plats... Fortsättning följer.




Inga kommentarer: