onsdag 11 oktober 2017

Måndagskänsla på en onsdag







Alltså vissa dagar alltså. Igår satt jag i heldagsmöte och var ute och åt med kollegorna på kvällen. Det blev en lång dag, eftersom jag pendlar drygt en timme enkel resa till jobb. Först satt jag i ett stormöte och lyssnade på en massa presentationer om saker jag inte riktigt förstod och sen kvart över tre var det dags för mig att prata. Eller rättare sagt leda en workshop. På engelska, allting är alltid på engelska. Hur fokuserad är man om man vet att man snart ska upp och hålla föredrag för ett rum fullt av människor...? Inte mycket, kan jag säga. Men det gick bra och kvällen var trevlig. Och maten var god. 



Imorse var det dags igen. Dubbelt så stort gäng, men idag slapp jag i alla fall hålla någon presentation. Och ingen workshop heller. Men dagen började med att det var fullt tågkaos, så jag kom iväg senare än planerat. Men eftersom jag transporterar mig med marginal kom jag ändå fram i tid. Genomblött av regn.



Hem sent, äta mat, handla mat, förhöra läxor och göra reseräkning för förra veckans resa. När jag egentligen bara vill gå och lägga mig. Och sova ett par dagar...



Men, jag fortsätter att köra dagens mantra; 




Och ju förr jag får iväg min reseräkning desto tidigare får jag tillbaka pengar på kontot igen. 



Men alltså. Onsdag. Nästan nästan helg.



(bildkälla: pinterest.com)





Inga kommentarer: