måndag 16 november 2015

Söta juldekorationer


Loppan är som bekant superpepp att börja julbaka. Jag är väl inte riktigt lika pepp - än - men det hindrar inte mig att förbereda. Så jag är redo när även jag väl blir pepp.

Jag håller till exempel ögonen öppna på vad som erbjuds i butikerna. Även om jag tycker det är tidigt så vet jag av erfarenhet att det tar slut fort och det gäller att vara ute i god tid, när det gäller säsongsvaror.

Höll på att missa årets TV-kalender för den verkar redan vara slutsåld på vissa ställen. Men - puh - vi hittade den till slut.

Men nu var det inte julkalendern jag tänkt att detta inlägget skulle handla om. Det var ju förberedelser för julbak. Och julgodistillverkning.




Häromdagen sprang jag på de här småpåsarna med juliga sockerdekorationerna för knappt några pengar alls. Små julgranar, hjärtan och snöflingor. Perfekt att dekorera julgodis eller pepparkakor med. 




Och igår sprang jag på den här. En burk med sockerbokstäver i blandade färger. 




Kanske inte så juligt men himla kul.




Loppan, älskling, jag tror minsann Mamma också börjar bli lite pepp snart... 



(Småpåsarna hittade jag på Ica och bokstäver hittade jag på Lidl).



Inga kommentarer: