fredag 6 november 2015

Kladdkaka deluxe




Har ni koll på att det tydligen är kladdkakans dag imorgon? Eftersom det är fredag idag och vi brukar köra fredagsefterrätt så firar vi redan idag.  

Det slår mig nu att vi skulle kunna fira och äta gott tre dagar på rad. Fredagsefterrätt idag, kladdkakan imorgon och far på söndag. 

Jisses. Nej, nån måtta får det vara! Vi firar fredag och kladdkaka idag och så firar vi far på söndag. Får fundera ut vad vi festar med på söndag, för jag befarar att det inte finns några rester kvar då...

Så. Vad ska vi äta idag då? Vilken kladdkaka blir det? 

Har ni varit på Pizza Hut nån gång och ätit deras Cookie Dough? My God, jag har nog aldrig ätit nåt godare. Googlade och naturligtvis finns receptet på internet. Googla på Cookie Dough Pizza Hut recept så hittar ni den. 

Här är en bild jag googlat fram:




Alltså tänk er en cookie. Modell stor. Stor så den täcker en hel pajform. Och rykande varm. Med chokladsås ripplad över. Och vaniljglass. Och varsin stor sked. Så hugger man in från varsitt håll på den. 

Jisses, sitter här och dreglar medan jag beskriver det och tittar på bilden. 

Hrm... Jag som bestämt mig för att testa den här. Känns som en likadan fast med extra allt typ. 


På måndag skriver jag in mig på viktväktarna... 





Inga kommentarer: