måndag 2 oktober 2023

Ofrivilligt firande, likt Pavlos hundar

 

Läste nånstans att den 29 september är alla soffpotatisars dag. Jag tror att jag firade. Ofrivilligt. Jag måste nog sluta titta på TV (läs: serier) på kvällarna. Jag kan inte hålla mig vaken! Det har blivit som Pavlovs hundar, en betingad reflex. Så fort jag sätter mig i soffan för att kolla på nåt, tar det max tio minuter och så somnar jag! Sittandes! Helt galet. Ju bättre film, serie, TV-program, desto större sannolikhet att jag somnar. Fast det som söver mig mest är brittiska deckare. Jag som älskar brittisk krim! Jag tror det är nåt med musiken som söver mig. Eller så har jag svårt för spänningen. Men alltså att somna strax efter åtta en helgkväll känns ju sådär kul...

Nåja. Tydligen var det min dag häromdagen. Soffpotatisarnas dag. Grattis till mig!









Inga kommentarer: