fredag 13 oktober 2023

Fredagslista - finanser

Vi kör väl en fredagslista, tycker jag. Veckans tema är finanser. 



Vad anser du är ditt senaste stora köp?

Det måste vara när jag var i mataffären igår. Jisses vad maten blivit dyr! 

Vad hoppas du spendera pengar på inom närmaste tiden?

Oj vilken svår fråga? Vad jag hoppas spendera pengar på? Jag hoppas mer på att jag inte ska spendera så mycket pengar inom den närmaste tiden. 



När avstod du senast från att köpa nåt?

Häromdagen stod jag länge och fingrade på en superfin eldkorg som skulle passa jättebra i vår trädgård men jag avstod från ett köp. Vi har redan en eldkorg. Inte lika snygg och ganska sliten, men jag avstod. Man behöver ju inte köpa allt man blir frestad av... 

När ångrade du senast ett köp?

Minns inte. Minns en massa köp jag ångrar att jag inte gjorde... 



Vad sparar du till?

Pensionen! 





1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Instämmer! Vilka bra svar. :-)