fredag 27 oktober 2023

Fredagslista och halloween



 

Så blev det fredag igen. Swish sa det. En galet intensiv jobbvecka, men den gick i alla fall snabbt. Fredagslista! Tema tid.

1. Är du tidspessimist eller optimist?

Jag är alltid ute i god tid. Alltid alltid alltid. Räknar alltid med marginal och hatar att komma sent. Hatar att nån annan ska behöva vänta på mig.

Finns det förresten ett begrepp för nån som kommenterar tid väldigt mycket? Jag tror att den mening jag säger oftast är "Jisses vad tiden går fort!"

2. När går tiden som snabbast?

När jag snoozar på morgonen. Framför allt om jag snoozar med mobilen framför näsan...

3. När går tiden som långsammast?

När man gör plankan! Eller jägarvila. Hehe. Inte för att jag ger mig på det särskilt ofta...

4. Var spenderar du mest tid?

När jag är hemma tycker jag att jag spenderar väldigt mycket tid i tvättstugan och tvättar... Jisses vad en familj på fyra kan producera mycket tvätt! Man skulle kunna tro att det bor betydligt fler än fyra i huset med tanke på mängden tvätt. Eller mängden skor på hallgolvet... Men jag spenderar nog mest tid vid matbordet. Jag jobbar hemifrån tre dagar i veckan (lyx!) och då sitter jag vid matbordet. Sen sitter jag ju där när jag äter frukost och kvällsmat. 

5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid?

Förbereda jobbmöten inför nästa vecka. Fast jag hade ju helst velat ha extra ledig tid i veckan. Och längre helg. 


Fredag! Fredag! Fredag! 


(Hade inte tänkt halloweenpynta i år, men så såg jag spöket för knappt några pengar alls i mataffären och jag kunde inte låta bli. Hade tänkt hänga det i ett träd i trädgården, men kom visst inte så långt. Hela familjen jobbar just nu på att låta bli att äta upp halloweengodiset jag köpt för att bjuda på ifall det knackar på dörren...)