måndag 9 januari 2023

Julbord, krokig och barrig gran och snöfri grön gräsmatta

 




Igår tog den slut. Julen. Hemma hos oss. Eller kanske inte riktigt, adventsljusstakarna står kvar i fönstren. Men gran och piff försvann. 

Medan jag packade ner passade jag på att rensa jullådan och jag har nu en låda julpiff att lämna till Erikshjälpen. Lite fel tid för det, men det är ju nu efter jul som man rensar, så då får man ju lämna in nu. De får väl förvara det i ett jullager.

Men alltså, julgranen. Vi har nog aldrig haft en torrare gran att plocka ner. Minns ni de söta granarna jag såg på julmarknaden i Köpenhamn tidigare i december? Med krokiga toppar. Jag tänkte på dem när jag tog ner vår gran igår. 






Förvisso inte själva toppen som var krokig, men kolla hur alla grenarna dippade. Ett under att inte kulorna ramlat av. 






Förresten, om du scrollar upp och tittar på översta bilden, så ser du hur grön gräsmatta vi har just nu. Första vecka i januari. Snöfritt och grön gräsmatta. 

Vi går mot ljusare tider. Även om vi har haft några gråa och regniga dagar, så märktes det tydligt igår att eftermiddagarna är lite lite ljusare. Härligt! 



Inga kommentarer: