måndag 2 januari 2023

Årets första arbetsdag och lite granstatus


 Så var man tillbaka i vardagen igen. Eller kanske inte riktigt, för jag sitter på hemmakontoret och huset är fortfarande julpyntat. Pyntet får vara kvar veckan ut. Vi har inte haft jättejuligt pynt i år, mer glittrigt än rött och tomtigt, så jag känner ingen panik att få undan det än.


Har vi kvar julgranen, kanske ni undrar? Jodå, den står kvar. Men den har varit knastertorr sen dagarna före julafton. Trots att vi har en granfot som har utrymme för mycket vatten. 





Här är en annan gran, en som jag bakade precis före nyår. Hade en smördegsrulle i kylen och halva granen fick nutellafyllning och andra halvan pistagekräm. Smarrigt bägge delarna, men jag var glad att familjen föredrog nutellafyllningen... Mer pistage till mig. 💚

Men nu får det vara nog med godsaker, jisses vad man stoppar i sig i juletid... 



Inga kommentarer: