onsdag 11 september 2019

Framtidssäkrat körkort?


Igår hämtade jag ut mitt förnyade körkort. Och jag har inte slutat skratta än. Visserligen ska det hålla i 10 år framåt och visserligen blir man äldre och åldras rejält på tio år. Det ska gudarna veta, för det ser jag inte minst när jag tittar på mitt gamla körkort... 


Men varför skrattar jag? Fotot kan ju inte vara nån överraskning, för det är ju jag själv som skickat in det till Transportstyrelsen. Det är ju inte som passet, som man absolut inte kan se ut som människa på. Jo, jag tror minsann att Transportstyrelsen framtidssäkrat mitt körkort! För det foto jag skickade in, har de ljusat upp så pass att mitt bruna hår ser... eh... väldigt grått ut.





Ok, bilden är svartvit, så gråskala är given. Men ändå. Jag kan inte sluta skratta! 





Inga kommentarer: